Ο Ρόρι Γκάμπλε, πρόεδρος της Ενωσης Ηνωμένων Εργατών Αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει διατυπώσει την άποψη ότι χρειάζεται προσοχή στη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, δεδομένου ότι χρειάζονται λιγότεροι εργαζόμενοι για την κατασκευή τους από όσοι στα βενζινοκίνητα.

Εκκληση προς τον νέο Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν απευθύνουν οι κυβερνήτες δώδεκα πολιτειών των ΗΠΑ, Καλιφόρνιας, Νέας Υόρκης, Μασαχουσέτης, Βόρειας Καρολίνας, Κονέκτικατ, Χαβάης, Μέιν, Νιου Τζέρσεϊ, Νέου Μεξικού, Ορεγκον, Ουάσιγκτον και Ρόουντ Αϊλαντ, ζητώντας του να παύσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2035. Αυτό συνιστά μία εντυπωσιακή στροφή μακριά από τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα.

Το σχέδιο Μπάιντεν για τη χρηματοδότηση έργων υποδομής σε όλη τη χώρα, ύψους 2,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, απαιτεί κονδύλια 174 δισ. δολαρίων υπό τη μορφή δαπανών και φοροελαφρύνσεων για την ενίσχυση των ηλεκτρικών αμαξιών, καθώς και των δικτύων φόρτισής τους. Ωστόσο, δεν απαιτεί και την ταυτόχρονη σταδιακή κατάργηση των βενζινοκίνητων επιβατικών οχημάτων. Σε επιστολή, η οποία περιήλθε εις γνώσιν του ειδησεογραφικού πρακτορείου Ρόιτερς, οι κυβερνήτες των προαναφερθεισών πολιτειών καλούν τον Τζο Μπάιντεν να θέσει πρότυπα, «για να διασφαλίσει ότι όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά που πωλούνται θα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων το αργότερο έως το 2035, θέτοντας σημαντικά ορόσημα ώστε να καταστεί δυνατή η παρακολούθηση της προόδου». Επιπλέον, ισχυρίστηκαν ότι «με το να καθιερωθεί μια σαφής πορεία εντός ρυθμιστικού πλαισίου για να διασφαλίσουμε ότι όλα τα οχήματα που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν μηδενικές εκπομπές, μπορούμε επιτέλους να καθαρίσουμε τον ατμοσφαιρικό αέρα και να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας υψηλού επιπέδου». Συν τοις άλλοις, οι κυβερνήτες ζητούν από τον Τζο Μπάιντεν να θέσει πρότυπα και να υιοθετήσει κίνητρα με στόχο τη διασφάλιση πωλήσεων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων με μηδενικές εκπομπές έως το 2045.

Ταχύτερη μετάβαση

Οι πολιτείες και ορισμένοι βουλευτές ευελπιστούν ότι το να εγκρίνει ο Αμερικανός πρόεδρος συγκεκριμένη ημερομηνία για τη σταδιακή κατάργηση των βενζινοκίνητων θα επισπεύσει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά Ι.Χ. τόσο από τους χρήστες όσο και από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αρκεί να σκεφθεί κανείς πως τα οχήματα με μπαταρίες εντός ορίων Ηνωμένων Πολιτειών αντιστοιχούν μόλις στο 2% επί των συνολικών πωλήσεων. Επιπλέον, ορισμένα μέλη των τοπικών κοινοβουλίων παρότρυναν τον πρόεδρο Μπάιντεν να ακολουθήσει το προβάδισμα της Καλιφόρνιας. Τον Σεπτέμβριο, η πολιτεία αυτή ανακοίνωσε ότι στα σχέδιά της βρίσκεται η διακοπή πωλήσεων νέων αμαξιών επιβατικής χρήσεως έως το 2035. Εν τω μεταξύ, διαρκούσης της προεκλογικής εκστρατείας ο Μπάιντεν, πέρυσι το φθινόπωρο, είχε αναφερθεί πως δεν τασσόταν υπέρ του σχεδίου της Καλιφόρνιας για τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων συμβατικού καυσίμου.

Τον Μάρτιο, πάντως, 71 Δημοκρατικοί της Βουλής των Αντιπροσώπων ζήτησαν από τον Αμερικανό πρόεδρο να θέσει αυστηρά όρια στις εκπομπές, αποσκοπώντας το 60% των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών που πωλούνται να έχει μηδενικούς ρύπους έως το 2030. Επιπροσθέτως, δέκα γερουσιαστές τον προέτρεψαν «να ορίσει ημερομηνία κατά την οποία οι νέες πωλήσεις οχημάτων, που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, θα διακοπούν πλήρως». Πάντως, δεν λαμβάνουν όλοι την ίδια θέση, ιδίως όταν ανακύπτουν θέματα απασχόλησης. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως ο Ρόρι Γκάμπλε, ο πρόεδρος της Ενωσης Ηνωμένων Εργατών Αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει διατυπώσει την άποψη ότι χρειάζεται προσοχή στη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, δεδομένου ότι χρειάζονται λιγότεροι εργαζόμενοι για την κατασκευή τους από όσοι στα βενζινοκίνητα, και είπε ότι «οι εργαζόμενοι θα υποφέρουν δυσανάλογα εάν δεν το κάνουμε σωστά».

Αρχική δημοσίευση