Αν και από τις 17 Μαΐου, οι ιδιοκτήτες -Benz S-Class ή EQS μπορούν να οδηγούν στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους με το σύστημα Drive Pilot που παρέχει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, χρειάστηκαν να περάσουν αρκετοί μήνες για να μπορέσει η εταιρεία να λάβει σχετική έγκριση από τις αρμόδιες αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες. 

Ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 είναι ένα σύστημα που επιτρέπει σε ένα όχημα να κινείται αυτόνομα υπό συγκεκριμένες, περιορισμένες καταστάσεις όπως ορίζονται από την επιτροπή τεχνικών προτύπων SAE International. Η -Benz είναι η πρώτη μάρκα αυτοκινήτων που έλαβε έγκριση από τις Αμερικανικές αρχές για να προχωρήσει σε δοκιμές με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 που έχει την ονομασία Drive Pilot στους δρόμους της πολιτείας Νεβάδα.

Σε αυτό το σημείο είναι απαραίτητο να ξεκαθαρίσουμε ότι το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 της Mercedes-Benz δεν είναι πλήρως αυτόνομο και πως μπορεί να λειτουργήσει σε ταχύτητες έως 64 χλμ./ώρα, κυρίως σε συνθήκες συμφόρησης στον αυτοκινητόδρομο ελέγχοντας την ταχύτητα του οχήματος, αλλάζοντας λωρίδες και διατηρώντας απόσταση από τα άλλα οχήματα ενώ μπορεί να αποφύγει κάποιο ατύχημα διακρίνοντας μία κατάσταση κινδύνου.

MB-004.jpg

Αν και τα παραπάνω δεν σημαίνουν πλήρη αυτονομία, εντούτοις το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι και να κάνει κάτι άλλο όπως να ελέγξει για παράδειγμα τα emails του στην φορητή συσκευή του. Ο οδηγός πάντως πρέπει να βρίσκεται σε επαγρύπνηση διαρκώς, καθώς το όχημα ενδέχεται να του ζητήσει να πάρει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή. Αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί εντός δέκα δευτερολέπτων τότε το όχημα θα σταματήσει να κινείται.

MB-002.jpg

Αν και ορισμένες εταιρείες έχουν αρχίσει να δοκιμάζουν πλήρως αυτόνομα οχήματα σε πόλεις όπως το Σαν Φρανσίσκο, τα οχήματα συνήθως χρησιμοποιούνται μόνο για υπηρεσίες ρομποταξί. Το Drive Pilot της Mercedes-Benz, από την άλλη πλευρά, έχει σχεδιαστεί για χρήση σε καταναλωτικά αυτοκίνητα. Μετά τις δοκιμές στην πολιτεία της Νεβάδα, η εταιρεία δήλωσε ότι σκοπεύει να δοκιμάσει το σύστημα της και στην Καλιφόρνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Drive Pilot είναι διαθέσιμο προαιρετικά στην Ευρώπη εδώ και αρκετό καιρό. Οι Γερμανοί οδηγοί μπορούν να το παραγγείλουν με επιπλέον €5.000 αγοράζοντας ένα μοντέλο S-Class ή με επιπλέον €7.430 εφόσον θελήσουν να αγοράσουν ένα μοντέλο EQS.

MB-001.jpg

Εκτός από το Drive Pilot, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι πρόκειται να λανσάρει την τεχνολογία Automatic Lane Change Technology φέτος στην Β. Αμερική. Η τεχνολογία επιτρέπει σε ένα όχημα να αλλάζει λωρίδες ακόμα και με το σύστημα cruise control βρίσκεται σε λειτουργία. Όπως και να έχει, οι ανακοινώσεις της Mercedes-Benz για την είναι σημαντικές. Αν και για να γίνουμε χαλαροί επιβάτες έστω και αν καθόμαστε στη θέση του οδηγού στα αυτοκίνητα μας, χρειάζονται αρκετά χρόνια ακόμα, οι συγκεκριμένες εξελίξεις μας φέρνουν ακόμα πιο κοντά στην ημέρα που θα αφήσουμε τον έλεγχο των αυτοκινήτων μας.



  • Like


    7

Αρχική δημοσίευση