Εξετάζεται το ύψος της συμμετοχής του, καθώς και το αν θα είναι μόνος του ή μαζί με ομάδα επιχειρηματιών ή funds .


Και στην ΙΟΝ φαίνεται πως θέλει να… βάλει πόδι ο , συνεχίζοντας το επιχειρηματικό του «σαφάρι» σε υγιείς ελληνικές εταιρείες με καλά θεμελιώδη μεγέθη και ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης σε και εξωτερικό.


Σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν από τον ευρύτερο χρηματοοικονομικό κλάδο -και οι οποίες δεν επιβεβαιώθηκαν πάντως από τις εμπλεκόμενες πλευρές, τουλάχιστον για το στάδιο που βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις- ο Mr Chipita θα αποκτήσει μετοχικό ποσοστό στην ιστορική σοκολατοβιομηχανία.


Το ύψος της συμμετοχής του, καθώς και το αν εξετάζεται η είσοδος μόνο αυτού ή μαζί με ομάδα επιχειρηματιών ή funds -κυκλοφόρησαν σενάρια για τους συνεργάτες του στη Wonderplant αλλά και funds με τα οποία βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή- παραμένουν άγνωστα για την ώρα.


Πολλώ δε μάλλον λαμβάνοντας υπόψιν τη μέχρι τώρα στρατηγική των σημερινών μεγαλομετόχων της ΙΟΝ, της οικογένειας Κωτσιοπούλου, η οποία όχι μόνο έχει αρνηθεί διάφορες προτάσεις που έχει δεχθεί από funds τα τελευταία χρόνια, αλλά θυμίζουμε ότι είχε επαναγοράσει και το 24,5% της εταιρείας που είχε αποκτήσει η Kraft Jacobs Suchard στα τέλη του ’80.


Τα σενάρια


Οι συγκλίνουσες πληροφορίες πάντως κάνουν λόγο για υπαρκτές συζητήσεις Θεοδωρόπουλου και οικογένειας Κωτσιοπούλου, με πιθανότερη την επανάληψη μιας πρακτικής που ακολούθησε ο δαιμόνιος επιχειρηματίας στην περίπτωση της ΜΕΒΓΑΛ, όπου μπήκε, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, με ένα ποσοστό 21,5% στη βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία αποτελώντας έναν ισχυρό επενδυτή-σύμμαχο της οικογένειας Χατζάκου.


Αποτελεί κοινό μυστικό ότι ο θέλει να ηγηθεί της δημιουργίας ενός πανίσχυρου, πολυσχιδούς ελληνικού αγροδιατροφικού ομίλου.


Θυμίζουμε ότι πρόσφατα ανακοινώθηκε η είσοδός του, σε συνεργασία με τον Απόστολο Ταμβακάκη της EOS Capital, στην εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί. Θυμίζουμε εξάλλου ότι ήδη είναι μεγαλομέτοχος στην αλλαντοβιομηχανία Νίκας και ένας από τους βασικούς μετόχους στη εταιρεία καλλιέργειας υδροπονικής ντομάτας, Wonderplant (μαζί με τον Σταύρο Νένδο της Select, τον Μιχάλη Αραμπατζή της Ελληνικής Ζύμης, τον Αχιλλέα Φώλια, ιδρυτή των Goody’s, και τον Θέμη Μακρή) που έχει την έδρα της στην Πετρούσα Δράμας.


Η ιστορία της ΙΟΝ


Μια ομάδα μετόχων ξεκίνησε το 1930 ένα εργοστάσιο παραγωγής σοκολάτας στην οδό Πειραιώς, στο Νέο Φάληρο, όπου και μέχρι σήμερα βρίσκεται. Φιλοδοξία τους ήταν να γίνουν σοκολατοποιοί. Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε και η εταιρεία, NASKO, με σκοπό την παραγωγή ζαχαρωδών προϊόντων. Η επωνυμία αυτή χαρακτήρισε τις μετέπειτα γενιές προϊόντων καραμέλας ΙΟΝ, που φθάνουν έως σήμερα με τις γνωστές γεμιστές καραμέλες ΝΑΣΚΟ φρούτων και ασορτί.


Τα θεμέλια του σημερινού μεγέθους της ΙΟΝ, ως μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες σοκολατοειδών και ζαχαρωδών προϊόντων, μπήκαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αρχικά, το 1956 δημιουργήθηκε η εμπορική εταιρεία «Αδελφοί Ι. Κωτσιόπουλοι», η οποία ανέλαβε την αποκλειστική διάθεση των προϊόντων της ΙΟΝ, καθώς και των προϊόντων της ΝΑΣΚΟ. Σταδιακά, η εταιρεία επεκτείνεται σε νέους κλάδους ζαχαρωδών, όπως γκοφρέτες, candy bars και σοκοπάστες.


Σταθμοί


Σταθμοί στην εξέλιξη της ΙΟΝ αποτελούν:


  • Οι σημαντικές επενδύσεις στην Άρτα, με τη δημιουργία γραμμής παραγωγής γκοφρέτας.

  • Η απόκτηση της εταιρείας ΙΝΤΕΡΙΑ, που παράγει το προϊόν με το εμπορικό σήμα, Nucrema, έδωσε στην ΙΟΝ τη δυνατότητα εισόδου στην αγορά σοκοπάστας.

  • Η απόκτηση της σοκαλατοποιίας Mabel (1999), η οποία εξειδικεύεται σε εποχιακά/εορταστικά προϊόντα (πασχαλινά & χριστουγεννιάτικα), σε σοκολατίνια και άλλα σοκολατοειδή, προσέφερε ακόμα ένα βήμα εξάπλωσης και ανάπτυξης της εταιρείας στον κλάδο της


Ηγετική θέση


Η ΙΟΝ, η οποία διατηρεί ηγετική θέση στον κλάδο της σοκολάτας, διαθέτει σήμερα τρεις σύγχρονες μονάδες παραγωγής (Ν. Φάληρο, Άρτα και Μαρκόπουλο Αττικής), με υψηλή παραγωγική δυνατότητα, εργαστήρια ποιοτικού ελέγχου και εξέλιξης νέων προϊόντων. Το 2020 έκλεισε με τζίρο 119 εκατ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2019, ενώ παράλληλα κατέγραψε μικτά αποτελέσματα 11,7 εκατ. ευρώ (-5,1%) και καθαρά κέρδη 8,73 εκατ. (-18%).


Προϊόντα με λιγότερη ζάχαρη


Τα τελευταία χρόνια, η ΙΟΝ μπαίνει και σε κατηγορίες προϊόντων που περιέχουν λιγότερη ζάχαρη. Το περασμένο φθινόπωρο είχε βγάλει στην αγορά τη νέα Nucrema με 30% λιγότερη ζάχαρη, με στόχο να «κερδίσει όσους επιθυμούν να μειώσουν τη ζάχαρη στη διατροφή τους χωρίς θυσίες στη γεύση και την απόλαυση».


Εξάλλου το 2020 είχε λανσάρει μεταξύ άλλων τη Σοκολάτα Ίον Γάλακτος 30% λιγότερη ζάχαρη και τη Σοκοφρέτα με σοκολάτα υγείας χωρίς γλουτένη.


«Παρακολουθούμε το trend»


Όπως είχε τονίσει μεταξύ άλλων στο 2o Ετήσιο Συμπόσιο Δημιουργικής Ηγεσίας του Κέντρου Αριστείας ΣΕΒ ο αντιπρόεδρος της ΙΟΝ, Στάθης Λοΐζος, «η μειωμένη κατανάλωση ζάχαρης ή η μηδενική κατανάλωση ζάχαρης είναι ένα trend που υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια και το οποίο παρακολουθούμε από την πρώτη μέρα διότι μας αφορά άμεσα. Στο πλαίσιο αυτό κάναμε πολλές δοκιμές, παρακολουθήσαμε και τα πράγματα πώς λειτουργούν στο εξωτερικό και στο τμήμα του R&D -για το οποίο περηφανευόμαστε καθώς είναι ένα πολύ προηγμένο τμήμα στον κλάδο της σοκολατοποιίας-, προσπαθήσαμε να βγάλουμε ένα προϊόν χωρίς ζάχαρη. Να μην αφορά μόνο τους διαβητικούς, αλλά το σύνολο του καταναλωτικού κοινού».


Πρόσθεσε ότι «μετά από αρκετές δοκιμές και πολλή σκέψη η εταιρεία αποφάσισε να εντάξει τη στέβια στις παραδοσιακές της σοκολάτες. Βγάλαμε δηλαδή στέβια αμυγδάλου που ήταν σχεδόν 100% από γευστικής άποψης με την παραδοσιακή σοκολάτα».


Εκτιμά πάντως ότι «στο ορατό μέλλον δεν πρόκειται ποτέ να υποκαταστήσει το οποιοδήποτε κλασικό προϊόν. Ωστόσο υπάρχει ένα ολοένα αυξανόμενο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού που διατρέχει ολόκληρο το ηλιακό φάσμα για προϊόντα με λιγότερη ζάχαρη».


Οι στόχοι


Αναφορικά με τους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας, ο κ. Λοΐζος αναφέρθηκε στους εξής:


  • Εξελίσσουμε την εταιρεία οργανωτικά.

  • Συνεχίζουμε τις επενδύσεις για να είμαστε up to date τεχνολογικά.

  • Θέλουμε να διατηρήσουμε ή και να αυξήσουμε τις θέσεις μας στην αγορά και να συνεχίσουμε να βγάζουμε ενδιαφέροντα νέα προϊόντα, που πάντα είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι διότι πρέπει να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες ανάγκες, αλλιώς καθίστανται σχετικά γρήγορα αποτυχημένα.

  • Πολύ σημαντικός στόχος είναι να αναπτύξουμε περαιτέρω τις διεθνείς μας δραστηριότητες, τόσο μέσω της θυγατρικής μας εταιρείας στη Βουλγαρία η οποία καλύπτει Βαλκάνια και Ανατολική Ευρώπη, όσο και μέσω των εξαγωγών μας.

  • Να συνεχίσουμε να έχουμε καλά αποτελέσματα αφού σε τελική ανάλυση για αυτό αξιολογούμαστε στο τέλος της ημέρας.


Επενδύσεις €4,94 εκατ. το 2020


Η ΙΟΝ πραγματοποίησε επενδύσεις €4,94 εκατ. το 2020, συνεχίζοντας το επενδυτικό της πρόγραμμα, για το οποίο είχαν δαπανηθεί €2,76 εκατ. το 2019. Η στρατηγική της εστιάζει στην ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού, καθώς ο εκσυγχρονισμός της βιομηχανικής της παραγωγής «απαιτεί προσαρμογή σε πρότυπα οργάνωσης και παραγωγής, τα οποία επιβάλλουν οι νέες συνθήκες και υιοθετούν οι ισχυροί ανταγωνιστές».


Πηγή: imerisia.gr



Αρχική δημοσίευση