ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI

Πέρασε απ’ τη Βουλή, εν μέσω σφοδρής αντιπαράθεσης ανάμεσα στην κυβέρνηση και στα κόμματα αλλά και έντονων αντιδράσεων απ’ το φοιτητικό κίνημα και την πανεπιστημιακή κοινότητα, το πιο πρόσφατο με την υπογραφή της Νίκης Κεραμέως για τα .

Το με την ονομασία «Νέοι Ορίζοντες στα » υπερψηφίστηκε επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολό του. Συνολικά έλαβε 157 ψήφους σε σύνολο 213 ψηφισάντων, δηλαδή τις ψήφους των κυβερνητικών βουλευτών, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αποχώρησε απ’ την ψηφοφορία. «Δεν μπορούμε να σας νομιμοποιήσουμε σήμερα, δεν θα είμαστε εδώ όταν θα ψηφίζετε αυτό το έκτρωμα για τη δημόσια εκπαίδευση. Θα σας αφήσουμε μόνους σας με τους υβριστές της Δημοκρατίας», είπε ο Αλέξης Τσίπρας από το βήμα της Βουλής.

Η συζήτηση σήμερα διεξήχθη σε πολύ υψηλούς τόνους μετά τις ανιστόρητες και αναθεωρητικές προκλήσεις του υφυπουργού Παιδείας Άγγελου Συρίγου, που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ. του ΚΚΕ και του ΜέΡΑ25.

Για 10 αλήθειες του νομοσχεδίου έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας κλείνοντας τη διήμερη συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής. Όπως είπε, «έγινε μία πλούσια κοινοβουλευτική διαδικασία με τις ομιλίες 110 βουλευτών και τις τοποθετήσεις 20 αρμόδιων φορέων».

Ταυτόχρονα, σχολιάζοντας την αποχή του ΣΥΡΙΖΑ από τη ψηφοφορία, η κ. Κεραμέως τον κατηγόρησε ότι επέλεξε να δραπετεύσει για να μην υποχρεωθεί να ψηφίσει τα 9 στα 10 άρθρα του νομοσχεδίου.

«Η αποχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι η περίτρανη απόδειξη ότι υπάρχει στις διατάξεις η κοινή λογική που απαιτεί η κοινωνία. Γιατί οι αλλαγές στην εκπαίδευση δεν έχουν αποχρώσεις. Γιατί πρέπει η Ελλάδα να γίνει εκπαιδευτικό κέντρο γνώσης σε όλη την Ευρώπη», υπογράμμισε η κ. Κεραμέως.

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, οι 10 αλήθειες του νομοσχεδίου είναι:

«1: Ακαδημαϊκές δυνατότητες στους φοιτητές

2: Βελτίωση της καθημερινότητας των φοιτητών

3: Κίνητρα για καινοτομίες και ερευνητικά προγράμματα σε φοιτητές και πανεπιστημιακούς

4: Πολλά οφέλη στη κοινωνία με σύγχρονο πλαίσιο

5: Αποκέντρωση του συστήματος με μεταφορά αρμοδιοτήτων στα πανεπιστήμια

6: Καλύτερη διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας

7: Νέο μοντέλο διοίκησης των ΑΕΙ καταργώντας την παντοκρατορία του πρύτανη και δημιουργώντας 11μελές σχήμα

8: Νέο, πιο διαφανές και αξιοκρατικό πλαίσιο για την εκλογή και την αξιολόγηση των πανεπιστημιακών

9: Τέλος στη ταλαιπωρία της κοινωνίας, με γρήγορες διαδικασίες αναγνώρισης των πτυχίων από το εξωτερικό και 10 εμβληματικές μεταρρυθμίσεις που απαιτεί η κοινωνία».

Δυναμικό φοιτητικό συλλαλητήριο

Μιχαήλ Άγγελος Κωνσταντόπουλος

Νωρίς το βράδυ, πριν απ’ την ψηφοφορία, φοιτητές και εργαζόμενοι στα ΑΕΙ έκαναν δυναμική πορεία στο κέντρο της Αθήνας προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας. Οι φοιτητές φώναξαν όχι στην καταστολή και την πανεπιστημιακή αστυνομία, ζητώντας αναβάθμιση των σπουδών τους και των επαγγελματικών δικαιωμάτων από τα πτυχία τους. Αξιοσημείωτη ήταν και η συμμετοχή των φοιτητών του ΠΟΦΠΑ που απαιτούν να διασωθεί η Λέσχη ως ένα τελευταίο κύτταρο πολιτισμού. Επίσης, στη Θεσσαλονίκη οι φοιτητές διαμαρτυρήθηκαν για τα σχέδια να παραδώσουν τα ακίνητα του ΑΠΘ σε ιδιωτικά συμφέροντα.

 

Αρχική δημοσίευση