Μέσα σε μια τριετία η χωματουργική εταιρεία που εξέδωσε εικονικά τιμολόγια 5,3 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Krikel φέρεται να εξέδωσε άλλα 29 παρόμοια εικονικά τιμολόγια στην εταιρεία δημοσκοπήσεων Marc ● Στην υπόθεση εμπλέκεται και άλλη τεχνική εταιρεία (ΚΥΡΑ Α.Ε.), που φέρεται να εξέδωσε εικονικά τιμολόγια για λογαριασμό τής Marc.

Η χωματουργική εταιρεία «Ιονία Τεχνική», τον ρόλο της οποίας είχε αποκαλύψει στις 7 Δεκεμβρίου η «Εφ.Συν.» ως εκδότη εικονικών τιμολογίων στην εταιρεία «Krikel» -τον μεγαλύτερο επίσημο προμηθευτή του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη-, φαίνεται έκανε την ίδια δουλειά και γι’ άλλες εταιρείες τα τελευταία χρόνια παρέχοντας εικονικές υπηρεσίες και πωλήσεις.

Η δημοσιογραφική έρευνα έφερε στο φως εικονικά τιμολόγια ύψους 5,3 εκατ. ευρώ που έλαβε η «Krikel» από την «Ιονία Τεχνική» και τα οποία αφορούσαν εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε από την για το στην Αγία Παρασκευή. Στελέχη της «Κrikel» δεν σχολίασαν το δημοσίευμα, ενώ από την πλευρά της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ούτε το διέψευσε ούτε το επιβεβαίωσε, επικαλούμενη το φορολογικό απόρρητο («Τα τιμολόγια της «Ιονίας Τεχνικής» που «καίνε» την «Krikel»», «Eφ.Συν.» 7 Δεκεμβρίου 2022).

Η «Εφ.Συν.» είχε αποκαλύψει στις 7 Δεκεμβρίου τον ρόλο της χωματουργικής εταιρείας «Ιονία Τεχνική» ως εκδότη εικονικών τιμολογίων στην εταιρεία «Krikel», τον μεγαλύτερο επίσημο προμηθευτή του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Σήμερα η «Εφ.Συν.» φέρνει στο φως μια σειρά από άλλα τιμολόγια που εξέδωσε η εταιρεία «Ιονία Τεχνική» ύψους κάποιων χιλιάδων ευρώ κατά το χρονικό διάστημα 2018-2020 προς την εταιρεία δημοσκοπήσεων Marc. Είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό πως μια εταιρεία που έως το 2018 δεν υπέβαλλε δηλώσεις, είχε επί σειρά ετών σχεδόν μηδενικούς τζίρους και κυρίως είχε ως αντικείμενο χωματουργικές εργασίες, βρέθηκε να συναλλάσσεται με μια μεγάλη δημοσκοπική εταιρεία την ίδια περίοδο που εξέδιδε σειρά εικονικών τιμολογίων για την εταιρεία «Krikel».

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες της «Εφ.Συν.», σε αυτή την τριετία η «Ιονία Τεχνική» εξέδωσε συνολικά 29 τιμολόγια προς τη Marc και πιο συγκεκριμένα: το 2018 εξέδωσε 12 τιμολόγια, το 2019 εξέδωσε 9 τιμολόγια και το 2020 άλλα 8, συνολικού ύψους 239.194 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Αξίζει να σημειωθεί πως τα τιμολόγια αυτά αποτυπώνονται στις συγκεντρωτικές καταστάσεις της «Ιονίας Τεχνικής».

Κι ενώ σε ό,τι αφορά τη σχέση της με την «Krikel» η «Ιονία Τεχνική» φαινόταν να της πουλάει πανάκριβα ηλεκτρονικά εξαρτήματα, στην περίπτωση της Marc φαίνεται ότι έχει αναλάβει τον ρόλο του… δημοσκόπου και της πουλάει έρευνες! Τουλάχιστον αυτό αναφέρουν τα στοιχεία που η «Εφ.Συν.» έχει στην κατοχή της. Ειδικότερα φαίνεται πως η Marc ζήτησε από την εν λόγω εταιρεία να της διεξάγει σειρά ερευνών, όπως π.χ. για διάφορα εμπορικά προϊόντα και υπηρεσίες, έως και πολιτικού περιεχομένου δημοσκοπήσεις πανελλαδικής μάλιστα εμβέλειας, ενώ φαίνεται πως της έχει παράσχει έως και υπηρεσίες exit poll τόσο στις ευρωεκλογές όσο και στις εθνικές εκλογές! Θα ξαναρωτήσουμε: Πώς ακριβώς γίνεται μια εταιρεία με μηδενική παρουσία και με αντικείμενο χωματουργικές εργασίες να αναλαμβάνει δημοσκοπήσεις για λογαριασμό μιας γνωστής εταιρείας δημοσκοπήσεων; Αυτό είναι κάτι που μόνο οι υπεύθυνοι των εταιρειών να μπορούν να το απαντήσουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως ακριβώς συνέβη και στην περίπτωση της «Krikel», εάν ο έλεγχος που είχε γίνει στην «Ιονία Τεχνική» το 2019 από τη ΔΟΥ Ν. Ιωνίας ήταν ουσιαστικός, θα είχε βρεθεί το σύνολο των εικονικών τιμολογίων που έχει εκδώσει η εταιρεία σε διάφορους πελάτες της. Οπως φαίνεται πάντως από τα γεγονότα, η δημοσιογραφική έρευνα κινείται με πιο γρήγορους ρυθμούς σε σχέση με τις αρμόδιες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες. Ακόμη και σήμερα η ΑΑΔΕ δεν φαίνεται να έχει κάνει κανένα ουσιαστικό έλεγχο στις «Krikel» και «Ιονία Τεχνική», παρά τις αποκαλύψεις στις οποίες έχουμε προβεί.

Το πρόβλημα όμως με την εταιρεία Marc δεν σταματάει στη σχέση της με την «Ιονία Τεχνική», αλλά πηγαίνει παραπέρα. Πιο συγκεκριμένα για τη σχέση που φέρεται να έχει και με μία άλλη εταιρεία, την ΚΥΡΑ Α.Ε., η οποία έχει ελεγχθεί από τις αρμόδιες αρχές για σειρά φορολογικών παραβιάσεων, μεταξύ των οποίων και η έκδοση εικονικών τιμολογίων σε πελάτες της. Μάλλον συμπτωματικά και η συγκεκριμένη εταιρεία τυγχάνει να έχει ως αντικείμενό της τις τεχνικές εργασίες. Ιδρύθηκε πριν από 10 χρόνια με την επωνυμία «Κύρα Γενικές Επιχειρήσεις Α.Ε.» και σύμφωνα με την ιστοσελίδα opencorporates.com η τελευταία της δραστηριότητα (πρόσκληση σε γενική συνέλευση) έγινε το 2015.

Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες της «Εφ.Συν.», η εν λόγω εταιρεία φέρεται να έχει εκδώσει δύο εικονικά τιμολόγια προς τη Marc. Το πρώτο είναι ύψους 68.880 ευρώ και προέρχεται από τη φορολογική χρήση του 2014 και το δεύτερο είναι ύψους 6.150 ευρώ και προέρχεται από τη χρήση του 2016. Και προσοχή! Τα αδικήματα για την υπόθεση του 2016 παραγράφονται σε 12 ημέρες από σήμερα, κάτι που ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής προφανώς γνωρίζει.

Ρωτήσαμε

Η «Εφ.Συν.» επικοινώνησε με τον κ. Θωμά Γεράκη, τον επικεφαλής της Marc, και του έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα με βάση τα ανωτέρω. Ειδικότερα τον ρωτήσαμε αν γνωρίζει τις εταιρείες «Ιονία Τεχνική» και «ΚΥΡΑ Α.Ε.» κι αν η Marc είχε συναλλαγές μαζί τους. Ρωτήσαμε επίσης τι είδους συναλλαγές ήταν αυτές και τι υπηρεσίες παρείχαν οι εν λόγω εταιρείες. Τέλος, ζητήσαμε να μάθουν πώς ακριβώς πληρώθηκαν αυτές οι υπηρεσίες και αν υπάρχουν τα σχετικά παραστατικά. Ο κ. Γεράκης δεν απάντησε έγκαιρα στο μέιλ μας όπως του είχαμε ζητήσει.

Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως, όπως ακριβώς συνέβη και στην περίπτωση της «Krikel», ζητήσαμε από τον κ. Γεράκη να μας φέρει σε επαφή με τον φερόμενο ως ιδιοκτήτη τής «Ιονία Τεχνική», τον κ. Τσιονάρα, έναν άνθρωπο που όσο κι αν έχουμε προσπαθήσει να τον βρούμε δεν τα έχουμε καταφέρει.

Ποια είναι η εταιρεία Marc

H εταιρεία Marc θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια δημοσκοπική εταιρεία από εκείνες που δεν παράγουν δυσάρεστες ειδήσεις για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τη Νέα Δημοκρατία. Στην τελευταία της δημοσκόπηση πριν από περίπου 3 εβδομάδες για λογαριασμό του AΝΤ1 έδινε προβάδισμα 8 μονάδων υπέρ της Ν.Δ. έναντι του ΣΥΡΙΖΑ. Εντυπωσιακά ήταν και τα ευρήματα της έρευνας όπου π.χ. ότι το σκάνδαλο Πάτση ήταν τελευταίο στις απαντήσεις των πολιτών ενώ το μεταναστευτικό ζήτημα συγκέντρωνε διπλάσιο ποσοστό. Οσον αφορά το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων, τα ευρήματα της εταιρείας το έδιναν 4ο στη σειρά, με την ανησυχία των Ελλήνων για τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία να συγκεντρώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και να βρίσκεται στην 3η θέση της σχετικής λίστας.

Ο επικεφαλής της Marc, Θωμάς Γεράκης

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της Ν.Δ.. η Marc πήρε τρεις απευθείας αναθέσεις από την ΕΡΤ σε σημαντικά υψηλότερη τιμή από εκείνη που συνηθίζεται στην αγορά. Αναφέρεται επίσης ότι η ίδια εταιρεία εξυπηρετεί κατά καιρούς ανάγκες του Μαξίμου και αποτελεί μέρος του επικοινωνιακού και ερευνητικού επιτελείου του Κυριάκου Μητσοτάκη προσφέροντας υπηρεσίες πολιτικού μάρκετινγκ. Αυτό που ωστόσο έχει σημασία να ξεκαθαριστεί είναι εάν η Marc συνεργάζεται με χωματουργικές επιχειρήσεις, που έχουν στο παρελθόν βεβαρημένη φορολογική συμπεριφορά, στη διεξαγωγή ερευνών κοινής γνώμης και τι έχει να πει ο Σύλλογος Εταιριών Δημοσκόπησης και Ερευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ) για όλα αυτά.

Η Marc όπως φαίνεται έχει ζητήσει από την «Ιονία Τεχνική» τη διεξαγωγή σειράς ερευνών, όπως δημοσκοπήσεις πανελλαδικής μάλιστα εμβέλειας, και της έχει παράσχει έως και υπηρεσίες exit poll τόσο στις ευρωεκλογές όσο και στις εθνικές εκλογές!

Αρχική δημοσίευση