Η «Βίκος» διαθέτει 4 εργοστάσια εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών, καθώς και ένα εργοστάσιο παραγωγής προπλασμάτων φιαλών (preforms) από PET και πωμάτων, έχοντας στην ουσία πλήρως καθετοποιημένη παραγωγή.

Σε επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ προχώρησε η βιομηχανία αναψυκτικών «Βίκος Α.Ε.», επένδυση η οποία στην πραγματικότητα δημιουργεί ένα mega plant στην Περιφέρεια της Ηπείρου, τριάντα χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της κορυφαίας εταιρείας στην κατηγορία εμφιαλωμένου νερού. Πρόκειται για επένδυση που έρχεται σε συνέχεια επενδυτικού προγράμματος 47 εκατ. ευρώ που υλοποίησε η εταιρεία την τελευταία επταετία.

Η επένδυση αφορά τη δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης στο Καλπάκι Ιωαννίνων, εκεί όπου ήδη βρίσκεται το ένα από τα πέντε συνολικά εργοστάσια της εταιρείας, και έχει τη δυνατότητα να παράγει 20.000 γυάλινες φιάλες/ώρα και 42.000 αλουμινένιες συσκευασίες/ώρα. Η νέα παραγωγή έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα (359.000 φιάλες ανά ώρα), φτάνοντας τη συνολική δυναµικότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες ανά ώρα, που την καθιστά κορυφαία στη χώρα. Η νέα εγκατάσταση καταλαµβάνει 8.800 τ.µ. (παρασκευαστήριο, εµφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι) και µε την ολοκλήρωση της νέας µονάδας η συνολική επιφάνεια των κτιριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας θα πλησιάζει τα 100.000 τ.µ.

Υπενθυμίζεται ότι συνολικά η εταιρεία διαθέτει 4 εργοστάσια εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών, καθώς και ένα εργοστάσιο παραγωγής προπλασμάτων φιαλών (preforms) από PET και πωμάτων, έχοντας στην ουσία πλήρως καθετοποιημένη παραγωγή.

Η συνολική δυναµικότητα της εταιρείας φθάνει στις 421.000 φιάλες ανά ώρα, που την καθιστά κορυφαία στη χώρα.

Οι νέες επενδύσεις σε γραμμές παραγωγής και νέα προϊόντα και βεβαίως η ανάκαμψη της τουριστικής αγοράς αρχικά πέρυσι και ειδικά φέτος είχαν ως συνέπεια πέρυσι η εταιρεία να κλείσει με κύκλο εργασιών 91 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 16,40% σε σύγκριση με το 2020, ενώ το 2022 αναμένει ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, της τάξης του 20%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας που παρουσιάστηκαν χθες σε ειδική δημοσιογραφική εκδήλωση από τον κ. Κωνσταντίνο Σεπετά, αντιπρόεδρο της εταιρείας και γιο του ιδρυτή της «Βίκος» κ. Πέτρου Σεπετά, μέχρι και τον Σεπτέμβριο το νερό «Βίκος», με βάση τα στοιχεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, αναπτυσσόταν με ρυθμό 7,4%, πολύ υψηλότερα δηλαδή από το σύνολο της αγοράς (2,1%), ενώ το μερίδιό του (σε όγκο πωλήσεων) στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 είχε διαμορφωθεί σε 17,1%, ενισχυμένο κατά 0,8 μονάδες σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Ανάπτυξη γνωρίζουν και τα αναψυκτικά με το σήμα «Βίκος», προσπάθεια την οποία η εταιρεία ξεκίνησε το 2014, έχοντας προηγουμένως σημαντική εμπειρία σε ό,τι αφορά την παραγωγή αναψυκτικών για τη Lidl. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία, ενώ συνολικά η αγορά των αναψυκτικών έχει ανάπτυξη 1,4%, το σήμα «Βίκος» αναπτύσσεται με ρυθμό 10,2%. Το μερίδιο αγοράς (με βάση τον όγκο πωλήσεων σε σούπερ μάρκετ αλλά και στην κρίσιμη για τον κλάδο αγορά της μικρής λιανικής) είναι 7,1%, μερίδιο που φαίνεται χαμηλό, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι αμελητέο, καθώς στην κατηγορία έχουν πολύ μεγάλα μερίδια οι δύο γνωστές πολυεθνικές Coca-Cola και Pepsico και ελληνικές βιομηχανίες με παρουσία πολλών δεκαετιών στην κατηγορία.

Στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών βρίσκονται στην τέταρτη θέση μετά την Coca-Cola, τη Λουξ και την Pepsico, στην πορτοκαλάδα στην τρίτη θέση, στη λεμονάδα επίσης στην τρίτη θέση μετά τη Λουξ και την Coca-Cola, όπως επίσης και στα αναψυκτικά τύπου cola μετά την Coca-Cola και την Pepsico. H εταιρεία τον Μάρτιο του 2023 εισήλθε στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία της pink grapefruit, κατηγορία η οποία «τρέχει» συνολικά με ρυθμό 42,2% και η «Βίκος» διαθέτει ήδη μερίδιο 14,2% στη μικρή λιανική και 11,5% στα σούπερ μάρκετ.



Αρχική δημοσίευση